![]() |
Autograf |
Beberapa jenama sabun basuh boleh mencuci kesan gincu pada baju yang menurut iklan mereka kesan gincu ini temasuk dalam jenis yang degil. Kesan kotoran minyak hitam, lumpur, aiskrim dan coklat juga antara jenis yang tak dengar cakap.
Rupa-rupanya perempuan suka cium baju lelaki. Takkanlah lelaki nak memakai gincu dan gatal bibir mencium baju lelaki lain mahupun baju sendiri. Yang belum kahwin lagi nak cium tempat lain takut berdosa dan yang dah kahwin tu yang agak aneh. Ghairah sangatkah cium baju lelaki? Baju kerja pulak tu.
Jenama sabun ini kebanyakan yang agak mahal dan terkenal. Sudah tentu R&D mereka bagus dan boleh dipercayai. Kajian mereka tak mungkin berlandaskan emosi, perkauman ataupun kepentingan peribadi mana-mana ahli politik.
Kalau iklan sabun yang murah-murah macam Boom, Ekonomi Handalan dan sebagainya selalunya menggunakan makcik-makcik sebagai pelakon utama. Mungkin golongan sasaran mereka golongan makcik-makcik walaupun sabun mereka adakalanya boleh mengeluarkan buih yang cukup untuk membuat parti orang muda.
Iklan seperti ini macam tak berkesan pun untuk mak. Dia pakai sabun MLM jenis tak keluar buih punya. Lepas lah PV dia nanti. Lagipun mak masih kelihatan muda.