20120801

Diari Ramadhan (13)


Selepas selesai 11 hari berpuasa, perut tak turun-turun jugak. Hari ini baru aku tau sebab utamanya.

Kalau dah murtabak harga tujuh ringgit, nasik ayam yang kununnya spesel tu pun tujuh ringgit, sudah tentu sesi jamban pun tak kan keluar semua.

Itu belum makan popia harga satu ringgit lagi.

Di kampung halaman, senang sikit keluar semua. Maklumlah kalau 5 minit sebelum berbuka, adik manis jual kuih lelong 8 bijik seringgit.

10 ulasan:

  1. haha...harga makanan yang makin mahal memberi efek kepada sistem penghadaman..hehe

    BalasPadam
  2. takpe, boroi boroi pon tetap orang sayang

    BalasPadam
  3. aku tak percaya tu perut kau.

    BalasPadam
  4. agak-agak kalau dah jadi macam tu, dua jer persoalan yang timbul, posa ke idak tuh? haha

    BalasPadam
  5. perut kita sama, lemak tepu banyak dah tak flat. jeles ah kat sape2 yg weight loss bulan pose.

    BalasPadam
  6. pembaris kuning zaman sekolah. gua sokong pendapat lu.. murtabak 7 hinggit pe kejadah..hang p beli kat pasar simpang kola murah..popia kat kampong lebih besar dari 'roti john' hang

    BalasPadam
  7. Minum susu kultur untuk penghadaman.

    Puasa kita dah lari daripada niat asal.
    Mewah betul.

    BalasPadam
  8. entah kenapa aku tk dpt tngkap itu gmbr perut pada mula2. Fikiran aku melayang ke lain.

    BalasPadam
  9. perut mcm tu dah takleh buat ape dah... bedah buang lemak je.

    BalasPadam