20101003

Simpang siur

Sebagai lelaki desa yang jarang-jarang ke kota sebelum ini, pengetahuan tentang jalanraya di sini adalah terhad.  Kecuali jalan ke tempat kerja.

Segala-galanya pantas dan wajib membuat pusingan U atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.

Kalau tersalah simpang, dah semakin jarang sebab selalu guna jalan yang sama. Tapi sebab selalu guna lebuhraya dan jalanraya berbayar, pusingan U tak dapat dielakkan.

Orang kota menggunakan jam dan minit sebagai unit masa. "Dekat saja ofis aku, dalam 20 minit."

Aku masih menggunakan budaya desa."Ofis 22km dari rumah."

Lebuhraya Damansara Puchong pada pendapat aku,dan pendapat orang lain juga aku pasti, patut dihapuskan tol atau dinaiktaraf setaraf dengan penindasan terhadap rakyat. 

[,]

Seorang teman telah meminjamkan GPS. Aku tak biasa guna dan tak mampu nak beli.

'Ingat rally Dakkar ka guna peta.." kata mereka bila aku cakap situasi aku.

"Risiko sesat dan risiko mati di kota hampir sama." Aku jawab mudah.

Minggu lepas tunjuk tempat yang salah. Pagi tadi suruh aku ikut jalan kontra. Nasib baik tak mati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan