20101125

a few good man


Bebarapa hari lagi Encik Pegawai akan menamatkan zaman teruna. bujangnya. Kami berkawan sejak kecil. Kecil di sini dari sudut usia dan susuk tubuh.

Encik Pegawai senang didekati dan baik hati. Orangnya cepat mesra dan suka membuat lawak tidak cerdik kadang-kadang. Tapi peduli apa kalau orang boleh ketawa.

Ketika dia tahu aku kesempitan wang, dengan sepantas kilat dia bertindak diiringi dengan sms "Aku dah transfer maybank2u." Tak payah mintak dan tak pula mintak balik.

Keakraban kami jelas. Cikgu kami pun cakap kalau ada Encik Pegawai tentu ada aku. Kemana dia pergi aku ikut. Kemana dia nak pergi dia ajak.

Walaupun susuk tubuh kami hampir sama, tapi sebagai pendiam , aku invisible. Dia buat aku disedari bila di khalayak rakan-rakan.

Aku berkenalan dengan bakal Puan Pegawai beberapa tahun lepas melalui frenster. Aku ajak dia buat fesbuk. Kami agak rapat di alam maya.

Encik Pegawai tidak sempurna dari beberapa sudut, seperti umat manusia yang lain. Puan Pegawai kadang-kadang mengadu. Katanya  "telling him without telling him". Aku kalanya aku secara tak langsung menyampaikan pesan Puan Pegawai ke Encik Pegawai tapi selalunya tidak. 

Ada juga sekali aku balas.."I akan di pihak Encik Pegawai walaupun dia salah."

Aku tahu mereka akan bersatu dan bahagia akhirnya.

[,]

Kesempitan wang sekarang. Takkanlah nak mintak dari dia untuk hadiah perkahwinan dia sendiri. Khabarnya ramai rakan-rakan dah declare hadiah nak bagi.

Aku ingat nak bagi stroller saja...tahun depan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan