20111227

unwell


Musim demam dan batuk datang kembali. 

Berdasarkan prestasi klinik yang pernah dikunjungi di ibu kota, kalau consultation fee dalam lingkungan RM10-RM15, macam-macam diagnos yang aku dapat.

Daripada radang paru-paru, sakit buah pinggang dan sampailah ke penyakit batu karang.

Bekalan ubat macam orang kena AIDS.

Kalau jenis consultation fee RM300 , lain pulak cerita.  [1]

"Adik, awak tak kan mati. You are healthy and dangerous." [2] Tak bagi ubat pun caj jugak macam bagi dua kampit.

Kalau demam sekali lagi aku tak mau cuba ke Klinik 1Malaysia.

12 ulasan:

  1. gunelah homepathy mcm aku ruler

    BalasPadam
  2. haha

    suka komen uncle gedek!

    skrg ni nak sakit pun kena ada duit.
    zaman teknologi.

    BalasPadam
  3. Kenapa?

    Kang ada lak yg cop ko tak bersyukur. Gomen sediakan klinik RM1, ko nak g spital pantai.

    =p

    BalasPadam
  4. cuba le pegi klinik 1Malaysia.
    nak jugak tahu apa diagnosis nya?

    BalasPadam
  5. bila ddah sakit..
    semua nak kene pakai duit.. huhuhuh

    moga2 semuanya sihat sejahtera seperti biasa k?

    BalasPadam
  6. sekarang kalau pegi klinik,bukak pintu je dah otomatik cas 50hengget.ok,hiperbola sangat ke?

    BalasPadam
  7. dah ler sakit bertambah sakit ler wei..gua kalo sakit gua akan ke spa...

    BalasPadam
  8. i just let the pain go away without any medicines.

    BalasPadam