20101105

Unsinkable

Instrumen utama aku untuk mengambil gambar adalah kamera handfon aku. Berdasarkan keadaan semasa dan ketakjuban ketika memandu,tiada bukti bergambar yang jelas untuk jadi bukti malapetaka di kampung halaman.

Di sesetengah tempat, musim banjir kalau setakat pinggang adalah perkara wajib. Tapi kalau di kawasan rumah aku ketika itu hanya naik setakat tebal selipar jepun.

Kalau di tempat aku paras buku lali dah patut diisytihar paras berjaga-jaga. Tak macam tempat lain kalau paras paha baru nak isytihar.

Tangga dah standby untuk naik atas bumbung.Mana lah tau nanti air naik paras betis. Senang nak naik kalau ada helikopter nak menyelamat.keh3.

Bukan nak mengada-ngada tapi berdasarkan situasi sekarang tinggal 1 jalan bergazet untuk berhubung ke dunia luar dan 1 jalan haram. Esok mungkin tinggal jalan haram tu saja.

[,]

Hari ini adalah hari perayaan yang bertemakan api,minyak dan beras di ruang tamu rumah. Kalau ada yang berjaya buat di kawasan berdekatan, adalah wajar dianugerahkan darjat setinggi Presiden Fifa oleh kerajaan negeri bola.

Hari ini juga kali pertama aku pulang beraya dengan dia.

Hari esok jiran selang beberapa rumah nak buat kenduri kahwin. Aku patut bantu agar tetamu yang telah diundang akan datang juga meranduk. Idea yang terlintas adalah 'pengantin perempuan pakai skirt.' Kejap lagi kena post dalam fesbuk.

Hari lusa adalah percubaan pulang ke kota.

2 ulasan:

  1. yang penting mencuba
    tak berjaya tak apa

    selamat mencuba

    coba coba jangan coba~

    BalasPadam
  2. Kejayaan yang cemerlang pulang ke kota

    BalasPadam