20110130

bersih dan kotor

Autograf

Beberapa jenama sabun basuh boleh mencuci kesan gincu pada baju yang menurut iklan mereka kesan gincu ini temasuk dalam jenis yang degil. Kesan kotoran minyak hitam, lumpur, aiskrim dan coklat juga antara jenis yang tak dengar cakap.

Rupa-rupanya perempuan suka cium baju lelaki. Takkanlah lelaki nak memakai gincu dan gatal bibir mencium baju lelaki lain mahupun baju sendiri. Yang belum kahwin lagi nak cium tempat lain takut berdosa dan yang dah kahwin tu yang agak aneh. Ghairah sangatkah cium baju lelaki? Baju kerja pulak tu. 

Jenama sabun ini kebanyakan yang agak mahal dan terkenal. Sudah tentu R&D mereka bagus dan boleh dipercayai. Kajian mereka tak mungkin berlandaskan emosi, perkauman ataupun kepentingan peribadi  mana-mana ahli politik.

Kalau iklan sabun yang murah-murah macam Boom, Ekonomi Handalan dan sebagainya selalunya menggunakan makcik-makcik sebagai pelakon utama. Mungkin golongan sasaran mereka golongan makcik-makcik walaupun sabun mereka adakalanya boleh mengeluarkan buih yang cukup untuk membuat parti orang muda. 

Iklan seperti ini macam tak berkesan pun untuk mak. Dia pakai sabun MLM jenis tak keluar buih punya.  Lepas lah PV dia nanti. Lagipun mak masih kelihatan muda.

13 ulasan:

  1. Makcik cam mak gak, tak pakai sabun yg ada kat iklan TV. Selalu guna yang sabun yang tak banyak buih,tapi bersih biarpun tak lah wangi sangat,rega mahal sikit banding ngan iklan tv tau.

    BalasPadam
  2. mak i pakai sabun basuh cosway
    tapi sejak dah malas nak renew membership
    baru ni balek tengok dah pakai kao attack

    kehkehkeh


    ...

    kesan gincu kat bahu macam tu memang seksi

    auw.


    .

    BalasPadam
  3. oh ye
    xdela bahu sangat tu. somethg like that lah.


    :P

    BalasPadam
  4. Boneka kenapa mak ko pakai sabun jenama cosway cam makcik. Pembaris tumpang tempat jap nak sembang.

    BalasPadam
  5. sabun jenis mlm ape tuh .. heheheh tp x besh aa x de buih do..

    BalasPadam
  6. Cik Ina:Mak cakap kalau tak bilas betul2, baju boleh jadi kekuningan.peluh lelaki susah nak hilang.sabun MLM ni bagus kalau nak rendam baju.mak bagi sekotak tapi dah 4 bulan tak habis2.memang untuk rendam saja.letak bawah katil.kalau letak dekat mesin, tak sampai sebulan kot.orang lelaki bujang berfahaman komunis.hak milik bersama.

    BalasPadam
  7. okay.
    aku tak pernah tengok pasangan bercinta cium baju masing-masing.

    media massa telah menipu kita!!
    ini semua propaganda!

    BalasPadam
  8. BDC:tu tattoo rasanya.autograf dekat dada seksi jugak.tengok konsert konsert ritu takjumpa pun haley.kalau dia takmau otograf dada,cium cukuplah.keh3

    BalasPadam
  9. Bella:zhulian.nak beli..??bes wooo

    BalasPadam
  10. Ungu:dalam drama melayu pun banyak jugak kesan cium kemeja lelaki.kunun kantoi curang.

    Cik Ungu memang tak mudah terpengaruh dengan TV.bagus.

    BalasPadam
  11. tolong ajar cemane nak set
    supaya gamba xleh diklik utk dibesarkan.



    er,
    ada x cara cemana nak set
    bagi xleh copy/save gamba?


    tengs!
    .

    BalasPadam
  12. BDC:letak gambar kecik la.hehe.tak tau la tektik yang canggih.masa ambik java dulu saya dinasihatkan drop atau akan difail

    BalasPadam
  13. haha. ok ok. ingat ada command bagai. ceh. ampeh.

    BalasPadam