20110503

masuk barisan


Aku seorang yang jenis mudah terpengaruh dengan iklan TV. Tuang air panas dalam mug dulu baru tabur nescafe, letak ubat gigi sampai penuh berus dan sebagainya.

Aku yakin yang Scha Al-Yahya pernah kerja MYeG tapi dah berhenti dan abang sengih nampak gigi yang akan hantar nanti.

Hanya orang susah dan tabah saja sanggup menunggu giliran 185 orang di depan untuk satu khidmat kerajaan  yang tak sampai 30 saat pun.

Cuma yang terkilan kalau ada yang nak givap tu, takkanlah tak terasa nak tinggal nombor dekat kaunter. Mana tau dapat pahala sekupang dua. Membantu orang susah. 

13 ulasan:

  1. hhhehehe yang penting kita mencuba, pengalaman sgt penting .... hhihi

    BalasPadam
  2. Kui3.

    Tiap hari sayang tahu? (Fair and Lovely)

    BalasPadam
  3. Orang terlibar dalam dunia ilkan tu kira menipu ke?

    Uhuk uhuk huhk...!

    BalasPadam
  4. just to share

    adek sy dpt keja gomen utk post technical staf
    kena mai daftar kat putrajaya mak aii
    esoknya daftar keja kat sekolah pendang

    apa kes?

    BalasPadam
  5. sentiase berdoa utk itu...tp,tiade yg mendengar...maka...tiade kertas kecil itu ditinggalkan ...waima duit sekupang pun..mmng hampes....terus bersabar lg....

    BalasPadam
  6. ini mesti hang sakit hati sebab ada yang blah tapi tak tinggal nombor giliran kat hang ni.. eheheh

    BalasPadam
  7. ispirationalefek:naseb baik ada stranger yang boleh diajak berbual...

    raihana:nanti saya cubak praktik aksi tu di alam nyata...

    gedek!:mereka terpaksa.dibayar untuk mencari sesuap nasi

    BDC:kawan saya pun macam tu.yang besnya dia naik moto saja mai putrajaya lepas malam tu kena patah balik.dia cerita ada yang kena lapor diri kat kenowit esok hari pun ada

    HKL:doa diserta dengan menyumpah selalu tak makbul.keh3

    afro:tak reti pulak nak buat kering mengaku nombor kita bila orang tak ada...

    BalasPadam
  8. gua kalau pegi mana mana kuanter ambik dua number..kalu lu jumpa mintak satu kat gua...nice post

    BalasPadam
  9. eh, tiba2 saya nampak org chubby bermaskot kuning la, penuh satu kota.

    ahah. iklan celcom.

    ^__^

    BalasPadam
  10. aku selalu update blog mase tunggu giliran kat pejabat pos. hehe.

    BalasPadam
  11. baru2 ni aku teman mak mah berurusan dgn bank.mase tu mesin rosak.kenelah berurusan dkat kaunter.die punya tunggu boleh bawak gado jugak sebenarnya.haish!

    BalasPadam
  12. TH:tengok tv enjoi.beratutr tak langsung.

    brutal:thanks.lu memang rare spesis

    mutiara:digi kot.kawan saya pernah buat part time

    reis:tak boleh guna hepon saja.laptop buleh.

    aleen:kesian orang kat kaunter

    BalasPadam