20110516

tak rugi langsung



Bapak saudara seorang yang lemah lembut dan berbudi bahasa. Macam mak jugak. Kalau dia kejut waktu pagi, walaupun dah nak cerah, dia tak kejut secara keras. Tidur orang jangan buat main-main. Tambah pulak time tu lah paling liat.

"Tak rasa rugi ka tak bangun pagi". Belum sempat dia nak ulang buat kali ketiga, aku terus bingkas. Tak payah jirus dengan air.

Semalam bapak saudara tak kejut pun aku terus bersemangat di pagi Ahad. Dia ada di kampung.

Suasana kali ni lebih advance. Bukan setakat senyuman manis disinari fajar, [1] tapi turut disulami dengan lagu tema yang menarik. 

DJ radio aku doakan agar murah rezeki.

Pagi-pagi Ahad kalau terus macam ni sampai bila-bila pun tak apa.

16 ulasan:

  1. aku?

    bukan setakat ahad aku rugi..setiap hari!

    nampaknya aku perlukan lagu tema juga untuk diri aku lebih bersemangat.

    BalasPadam
  2. haha. join kelab kak limah lagi ke

    BalasPadam
  3. dihiasi pulak dengan kopi o dan nasik lemak. oh syahdunya pagi hari..

    BalasPadam
  4. bangun pagi terus mandi memang nikmat....hahaha....sambil mengibas rambut yg basah....

    BalasPadam
  5. kalu TH bgn lmbt pg..runtuh la dinding bilik tu

    tu zmn kecik2 la.skg ni abah xbgn TH dh pasang lampu

    BalasPadam
  6. mmg rugi tak bangun pagi2 hari....lambat tua nanti kita...kiki

    BalasPadam
  7. best tau bangon pg. hidup udara segar, dan dpt elakkan dr beblan. haha

    BalasPadam
  8. setiap kali Plain White T's keluar album baru, mesti ada satu lagu separa acoustik yang sedap.

    BalasPadam
  9. cabaran nak bangun pagi kena ada satu pemangkin yg btol2 berkesan... lagu jugak salah satunya bg aku..siap bleh sengih2 wpun mata masih pejam

    BalasPadam
  10. gua rasa gua kena pempuan kejut jugak laa. laki kejut tak jalan hahhaha

    BalasPadam
  11. inspirationalefek:dua kisah benar menjadi satu

    ghost:pemangkin mau ada

    ell:join orang baik2..

    afro:sekarang pagi dah tak hujan.kalau tak lebih syahdu kan

    cikina:memenuhi undangan

    HKL:tutup tingkap.nanti ada orang sekodeng

    TH:runtuhkan bilik dia balik

    bigdaddy:hari cuti kalau takdak hal penting memang sukar nak bangun awal kecuali sakit perut.hoho

    ezan:kawasan rumah saya penuh habuk dan debu

    rieslee:kena pulak jdaik OST cerita bes.

    gedek!:adik saya muda tak dengar pun justin bibir

    dark:kalau bunyi ringtone pun boleh jdai pemngkin

    rn9:gua dah bangun.tapi tunggu call jugak.jawab dengan suara serak2

    BalasPadam
  12. seronok laa pagi2 org kejutkan.. aku ni kene kejutkan org.. :|

    BalasPadam
  13. adinda:lupa nak cakap.dalam kereta.dengar radio pun dalam kereta.

    BalasPadam