20110721

gagak mengejar rama-rama(4)


Mengejar amat meletihkan. Terpaksa ikut rentak dan kelajuan orang yang dikejar. Perasaan bimbang tertinggal jauh dan terlepas dari pandangan selalu datang menjelma.

Bila mereka berhenti berehat, kita yang di belakang rasa ada harapan dapat bergerak bersama beriringan. Tapi mereka pula mula bergerak bila kita baru nak sampai dekat. Penat pun tak sempat hilang.

Masa ni selalu rasa nak givap. Dah mula tunduk tengok ke tanah tercungap-cungap gaya macam tengah ruku' sambil berfikir sampai bila nak terus mengejar macam ni.

Tengah berkira-kira nak patah balik, tiba-tiba terdengar suara lembut memanggil memberi semangat dari depan. Suara-suara yang familliar. 

Asa tak jadi putus.

Selalunya macam ni lah pengalaman aku kalau panjat-panjat bukit..

12 ulasan:

  1. haa. ada kucing dan belon~
    tiba tiba meriah pula rasanya

    gagak tu kamu?




    hitam.

    BalasPadam
  2. kau sihat.mana boleh mengalah. Ahaks!

    BalasPadam
  3. meh sini gua tiup semangat kat Lu, nak tak?

    BalasPadam
  4. selalunya kalau panjat bukit,mesti kita yang lelaki sampai dulu kat puncak kan...

    :)

    BalasPadam
  5. dudok di belakang untok angle belakang?

    BalasPadam
  6. gagk tak reti jln asik lompat je mau tak letih..lu jadi tenggiling lak...guling je laju skit...

    BalasPadam
  7. memang situasi yang amat berguna . situasi oh situasi

    BalasPadam
  8. larikk lah. smgat kental sket

    ;)

    BalasPadam
  9. hebatnya asa tak putus putus.

    BalasPadam
  10. bile sampai di atas, org dah nak turun semula :-)

    BalasPadam
  11. monologtism:yup.hitam dan buruk.tapi kucing hitam comel pula.

    mehmed:fizikal kondisyen dah merosot

    orlando:jangan tiup.nanti gua beralih arah.hoho

    ghost:double meaning kah..tapi premepuan dia punhya semangat lain macam sikit

    gedek!:kadang2 tu jadi greatest view

    waqheh:kulit tak cukup kers dang menggerutu

    inspirationalefek:bagus untuk build relationship

    ell:kan...

    fyqa:berat badan tak mengizikan

    pyka:selalunya rapuh...

    delarocha:bila dah sampai atas,orang tgh makan meggi..

    BalasPadam